2013. október 13., vasárnap

Csokis - erdei gyümölcsös muffin és pudingos keksz

Ma családilag is megültük a múlt heti szülinapot, úgyhogy gondoltam mivel a tortát már ellőttem sütök valami mást. Jöhet a Bögrés Muffin csokoládé darabokkal.. íme az alaprecept, amit már említett legdrágább Tántitól kaptam vala, már jó régen:

2 bögre liszt
1 bögre cukor
1/2 bögre margarin
1/4 bögre méz
1/2 bögre tej
1 bögre étcsokoládé darabka
2 tojás
1 csomag vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
és természetesen egy csipet só

Na azt tudni kell rólam, hogy elég szabadelvű sütő vagyok, nálam csak az számít, hogy szeressem a sütit készítés közben, a receptet nem mindig tartom be hajszál pontosan... így volt ez most is, mindazok mellett, hogy pár dolgot érzéssel tettem a sütibe, nem méréssel, és egy kis kakaóport is, hogy ne legyen olyan sápadt, adtam hozzá egy kis piros gyümölcs mixet, amitől csak még finomabb lett. 180 fokon 25 percig szoktam sütni, de természetesen tűpróbával mindig ellenőrzöm, és ha még ráragad valami a tűre, akkor visszatolom pár percre a sütőbe.


Volt még egy egyszerű keksz receptem, amit az év elején kaptam a barátnőmtől, úgyhogy gondoltam azt megcsinálom itthonra, úgyis szeretjük a kekszet, úgyhogy nekiálltam, és készült is a

Pudingos keksz:

25 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
25 dkg liszt
10 dkg (főzni való) pudingpor - én vaníliással szeretem, de ki lehet próbálni csokissal, puncsossal, kinek mi tetszik.

Minden alapanyagot jól össze kell gyúrni, és a kéz melegétől jól gyúrható lágy tészta keletkezik. Ezekből golyócskákat formáztam, kilapítottam, kicsit villával nyomtam bele mintát, és már sütésre kész állapotban is voltak a kekszek. Ami fontos, nem szabad túl vastagnak lenniük.
Mire megsült az utolsó adag muffin (a fenti receptből, és a hozzáadott kb 20 dkg gyümiből nekem 20 db sikerült), már be is tehettem a kekszeket, 200 fokra 10 percre. Kivételkor még puhák a kekszek, de nem kell tovább sütni őket.
Arra a pár szemre, ami már nem fért a nagy tepsire szórtam egy kis barna cukrot és egy kis diót mielőtt betettem sülni.
Isteni lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.